Jsem šťastná

května 25, 2019

Zdravím! Ozývám se po delší odmlce, kterou záhy vysvětlím. Aneb proč jsem po čtrnácti dnech opět uviděla slunce (spoiler: maturit,)? A kam se dál chystám...cestou bez odpadu




Tento článek sepisuji spíše pro sebe, abych si, jak se říká, sesumírovala vše, co se mi nyní honí hlavou, ale Vy jste samozřejmě velice vítáni sdílet to všechno se mnou. Též bych ráda, než se pustíme do článku, poděkovala za Vaši přízeň, která mě neskutečně těší a dává novou energii. Zároveň bych ráda přivítala i Vás, nové čtenáře. Děkuji, že tu jste.  ❤️

Posledních pár měsíců se nesly ve znamení maturit. Přípravy se konaly ale již od září, ale co si budeme...nicméně jsem v mezidobí skládala přijímací zkoušky na vysokou školu. A to, jak se před pár dny ukázalo, úspěšně! Neboť mě, mimo jiné, přijaly na enviromentální studia na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v u nás v Brně! I když jsem měla několikrát nutkání to předesílat, raději jsem si nakonec počkala na oficiální výsledky. Přestože se mi zázrakem povedl relativně vysoký percentil ve SCIO testech, byla jsem do poslední chvíle nejistá (co kdyby...) a chtěla mít vše černé na bílém, respektive potvrzené v isu. Takže ve čtvrtek to bylo velké AAAAAH! 

Nebylo to tak vždy, že bych enviro považovala za svůj vysněný obor, ale čím víc jsem se začínala zajímat o zero waste a ekologický přístup k životu obecně, bylo přirozené, že i můj zájem studovat tuto problematiku se stupňoval. Ještě před rokem a půl byl jistě zřejmě dala přednost mezinárodním vztahům, které jsem nyní přesunula na vedlejší kolej. Po návštěvě na Dni otevřených dveří bylo ale enviro jasná volba. A teď po roce jsem neskutečně šťastná, že když já chci enviro, tak i enviro chce mě. Říkám šťastná, ale teď vím, že si to stále plně neuvědomuji. Možná až při zápise. Možná při nástupu v září. Možná na první přednášce. Možná až si koupím mikinu s logem mojí alma mater. Možná. 

Enviromentální studia budu studovat částečně s politologií, neboť zájmu o politiku se nedokážu zbavit a katedra politologie mě nabízí zajímavější předměty i studentkou participaci. Na fakultě je též nový systém a to namísto klasických dvouoborů dělení na hlavní studijní program (2/3 výuky a psaní závěrečné práce) a vedlejší (1/3). Enviro je pochopitelně můj hlavní. 

Chvíli jsem koketovala i s pedagogikou, jak z té praktické stránky na pedagogické fakultě, tak i té teoretické při studiu na fildě. Ale spojení enviromentální / ekologické tématiky, politiky a pedagogiky  (jakožto mé tři hlavní pilíře zájmů) prakticky není možné. Navíc úplně neuznávám klasický školní systém (ale zas mě nepasujte do role budoucí alternativní matky, která odmítá své děti očkovat!), pouze si myslím, že celé školství je nastaveno systémově špatně a pedagogické fakulty jen plodí absolventy, kteří jsou schopni jen kolečky stroje, který tento systém pohání, otáčet, nikoliv vyvinout svoji aktivitu, inovaci a vynalézt nový stroj. Nemusí to být vše hned, ale krůček po krůčku, předmět po předmětu. No a k vynalezení tohoto stroje mi pajdák nedává dostatečné podhoubí a filda má zase nedostatek praxe. 

Můj vztah ke školství by vydal na samostatný článek (koneckonců jsem nyní čerstvý absolvent se 13 lety školní docházky v žilách), třeba někdy příště. Nicméně učení dětiček, alespoň to volnočasové neházím do koše. Protože to miluju, chci se tomu věnovat dál, jak to půjde při enviru a též absolvovat kurz. 

Při pomyšlení na střední školu, jako mnozí, nostalgická nejsem. Celkem mě to mrzí, ale na druhou stranu se to o to víc těším, jaké nové výzvy vysoká škola a jí předcházející prázdniny přinesou. Jsem ale ráda, že pro mě poslední chvíle na mém gymnáziu nebyly stresující, ústní maturitku jsem zvládla úspěšně - za čtyři, stejně tak, jak mé dvě spolužačky, se kterými jsem maturovala ve trojici jakožto poslední ze třídy. Takže to nejlepší na konec. :-) 

No a teď (chtěla jsem napsat čekají, ale já vlastně už ) mám neuvěřitelně dlouhé prázdniny, které se hodlám využít na plno. Takže o mě ještě uslyšíte, respektive si přečtete zde na blogu. :-) 

A co mě čeká a nemine?

🌞 Spanilá jízda přes Pobaltí a trajektem do Helsinek:  Rozhodně mám plánu navštívit hipsterské centrum Vilniusu s vlastní ústavou, nově zrekontruovaném muzeum KGB v Rize, možná přemluvím svoji společnici i na nějakou tu finskou saunu. 

🌞 Dvoutýdenní tábor ve mlýně, kde se vypravíme na cestu kolem světa.

🌞 Čtyři dny v Uherském hradišti na přelomu července a srpna, kde vypnu, budu pít cider a uvidím pět filmů denně. Tip: Pokud též zavítáte na Letní filmovou školu, nezapomeňte se mrknout do kavárny Portál na náměstí. Vypadá to tam, jak kdybyste byli na návštěvě u babičky v Berlíně (ano, přesně tak). A navíc s akreditací je tam sleva. Psst! 

🌞 Koupačka v italském moři 

🌞 A Island: Když jsem viděla v nabídce workcampů právě tuto destinaci (navíc s workcampem zaměřený na environmentální tématiku, při kterém budu mimo jiné čistit pláže Reykjavíku - co víc si přát?), volba byla jasná. Kdy jindy, když ne teď? Vyčítám si, že tam letím letadlem, ale jiná alternativa neexistuje (kromě nejetí tam, žáno?). Nicméně tímto slibuji, že se po celé prázdniny budu snažit být maximálně šetrná k životnímu prostředí. 

🌞 A  co bude dál, kdo ví?

Ještě před začátkem semestru bych ráda někam vyjela, i když bych se už držela při zemi (doslova i obrazně). Přemýšlím nad Gdaňskem, kam se dá z Brna, respektive z Břeclavi, dojet přímo vlakem. Víte o nějaké jiné zajímavé destinaci? Jestli možné, tak levnější. Ráda bych též zkusila couchsurfing. 

Pokud jste dočetli, moc vám za to děkuji. Budu ráda za každý váš komentář! Za tipy na články, které vám třeba chybí na české zero waste blogerské scéně, nebo mě napíšete o tom, co vás právě cvrklo do nosu. 

Mějte se fanfrárově a brzy napočtenou! 


                      Adéla 
  

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Gratuluji k přijetí na vysněný obor! :) A tedy, tolik plánů, to je skvělé! Držím palce, aby se ti všude líbilo. Závidím hlavně ten Island, i když i ostatní destinace a plány zní až příliš skvěle. :)

    OdpovědětVymazat

  2. Hezká zpráva. Děkujeme za váš příspěvek a vítejte zpět! Co právě děláte? Ztrácím svou mysl kvůli izolaci. Otevřel jsem demo účet a začal obchodovat na devizovém trhu. Používám software brokera Instaforex. https://www.instaforex.com/reviews_forex_traders číst recenze od profesionálních obchodníků.

    OdpovědětVymazat

Subscribe