Secondhandový LookBook

října 25, 2018

Jeden z úkolů, který jsem si dala, když jsem začínala se zero waste, bylo přestat nebo alespoň se snažit omezit nákup tvz. fast fashion. Jistě jste ten termín již někdy slyšeli a pokud ne, tak se jedná o řetězce, které produkují často nekvalitní módu, která funguje na principu: kup - pár měsíců to nos než se to rozpadne / sepere apod. / vyhoď a kup nový. Myslím, že se mi to daří. Nejlepší způsob, jak se všem těmto Hámkům, Céáčkám a New Yorkerův vyhnout, je nakupovat dražší, ale přesto kvalitnější módu od lokálních výrobců (třeba na Fleru, ale to samozřejmě není jediný zdroj) a nebo v sekáčích a těm se chci právě dnes věnovat. 




Přes počáteční nedůvěru, která se zakládala na tom, že přece v sekáčích mají jen oslizlé oblečení, jsem si je zamilovala. Samozřejmě musíte vědět hlavně kde nakupovat, ale má praxe je taková, že i v těch horších sekáčích se dají najít pěkné kousky, nemůžete jít ale pro nic konkrétního.



Další možností jsou "lepší sekáče", kde se prodává tvz. vintage fahshion. V Brně například Retro Komnata, ve které by se nestyděl nakupovat nikdo. Oblečení je sice z druhé ruky, ale pečlivě vybrané a zrestaurované, tj. spravené, vyprané, vyžehlené a prostě jednoduše krásné. V mém městě mám taky moc ráda Naše věci, kde se prodává autorská móda pana majitele nebo pěkné seconhandové kousky. Doporučuji i eshop 1981. 



Též můžete navštívit charitativní obchody, kde můžete oblečení koupit nebo přenést. To poté bude prodané za symbolickou cenu a výtěžek půjde na dobré účely. V Brně takto funguje můj oblíbený Šuplig nebo Nadace Veronika, která má více obchodů v různých městských  částech. V Praze mě napadá například Přestupní stanice, ale jsem si jistá, že nejen v hlavním městě takovýchto obchodů funguje hodně. 


Další a jistě ne poslední možností je navštívit různé bazárky, které se konají v různých městech po celé republice. My v Brně máme oblíbené Hadrárny, kam je prestiž se dostat jen jako prodejce, ale i jiné akce a bleší trhy, kde se dají sehnat velmi pěkné kousky. 





Pochopitelně všechny kousky oblečení zde vyfocené jsou z druhé ruky a nosím je ráda, moc ráda.

Snad jsem vás přesvědčila, že sekáč opravdu není jen o sepraných košilích a halenkách s nevkusnými obrázky. Poslední, co bych ráda zmínila je, že tyto lepší varianty nejsou záležitostí pouze velkých měst, i v maloměstech se dají najít leckdy poklady. A když to jinak nejde, na pomoc může přispěchat vinted.cz 

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Velmi zajímavé! Také mě to zajímá. Ukázali mi to moji kolegové z brokera instaforex. Rozhodl jsem se vyzkoušet fx obchodování po přečtení instaforex review. Zkontrolujte si to a přečtěte si recenze od profesionálních obchodníků.

    OdpovědětVymazat

Subscribe