Toulky po Vídni

září 16, 2018

Znáte to z filmů, kdy hlavní hrdina bloudí uličkami libovolného velkoměsta a do toho hraje pěkná hudba, která se perfektně hodí do atmosféry onoho města a filmu? No, přesně to jsem zažívala já ve Vídni, až na to, že tento pocit a slast trvali tři týdny. Pochopitelně nebylo to tak snadné. Jak jsem již dříve předesílala, ve Vídni jsem byla primárně proto, abych se naučila německy. Chodila jsem do kurzu na jazykové škole ActiLingua, kterou moc doporučuji všem, co mají zájem se tento jazyk naučit.



Dopoledne ve škole a odpoledne pro mě. Samozřejmě, mohla jsem chodit se svými spolužáky na nákupy, do barů a nebo obdivovat Stephansdom, ale toto nebyl můj první výlet ve Vídni, a tak jsem chtěla prozkoumat i jiné části než pouze předražený střed města. A se sluchátky na uších jsem objevila zázraky. Pro spoustu z nás je Vídeň totiž pouze o nablýskaném pozlátku pro čínské turisty, císařský odkaz a Sachr. Když se ale vydáte za hranice všednosti a prozkoumáte i jiné vídeňské čtvrti, naleznete kouzelné uličky s uměleckými zátišími, originální street art, nebo mého milovaného Hundertwassera i tam, kde byste ho nečekali.

Kleines Café jsem musela navštívit, neb se zde odehrával i můj milovaný film Before Sunrise 




Hipsterské doupě Vídně - Donaukanal - mezi Schottenring a Schwedenplatz  



Komunitní zahrada při Donaukanal




KUNST.HAUS, kde je vystavené dílo Friedricha Hundertwassera nešlo opomenout
Třídírna a spalovna odpadů ve čtvrti Spittleau navržená Hundertwasserem 


Burg Kino, kde jsem byla na snímku Call me by your name, funguje již od roku 1912 a patří k posledním kinům, kteří se mohou pyšnit tak dlouhou tradicí. Vždy také promítalo filmy jen a pouze v originálním znění. To zapříčinilo komplikace před válkou, kdy bylo Rakousko okupované a kino muselo být uzavřeno. Od války je ale v provozu do dnes a stalo se prvním kinem v německy mluvících zemí, které promítalo filmy v originálním znění pravidelně.


Kampus Technisches Universität kousek za Praterem, což vytváří kontrast se svojí moderní architekturou. 



Chill v Museums Quartier čili MQ, v popředí MUMOK - Museum Moderního Umění 




Klub pro slovinské studenty ve Vídni


Vídeňské secese

Kavárna WerkzeugH, kousek Berlína ve Vídni



Avargandní kadeřnický salón se galerií figurek prasátek



Vídeňské mezinárodní centrum, kde sídlí mnoho mezinárodních korporací a centrála OSN

Moderní kostel v VIC 




Největší objev ve Vídni - charitativní (velko)obchod Carla, zde najdete vše od deštníku přes puzzle až po vrtačku či mikrovlnku, vše za lidové ceny a ještě podpoříte dobrou věc (objeti stařecké demence) 

Vídeň je vyhlášená svou Kaffee Kultur, což znamená, že můžete nerušeně sedět ve své oblíbené kavárně hodiny a hodiny a přitom pít jeden šálek kávy 

Bloudění vídeňskými uličkami 



Most na Donau Insel



Punkové záchody v Kleines Café 


Zelená oáza na Karlsplatz 


Vnitrobloky skrývají tajemství 

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Tvé fotky jsou opravdu nádherné a výstižné jakoby vyprávěly příběh. Jsi můj fotografický vzor. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach, tak to moc děkuji. Fotky přesto nejsou dokonalé a mám stále dlouhou cestu, kam se posouvat, ale udělala jsi mi opravdovou radost. <3

      Vymazat
  2. Neviem si ani predstaviť, aké drahé bude cestovanie po ukončení blokovania. Mám záujem o obchodovanie http://www.forex-broker-rating.com/instaforex a zatiaľ som šetril nejaké peniaze, ale obávam sa, že namiesto luxusného výletu nedostanem nič. V každom prípade je to len dôvod, aby ste pokračovali v práci; )

    OdpovědětVymazat

Subscribe