4x novinky ze světa Zero Waste

září 07, 2018

Drazí a milí,

vy všichni, co se nějak (ať už aktivněji či méně) jste možná zaregistrovali, že tento týden probíhá Týden bez odpadu, pod kterým mají záštitu holky z Czech Zero Waste - moje velké vzory a první, které v ČR život bez odpadu začaly propagovat.

Letos se týdeň bez odpadu koná již potřetí a holky to nechali tak trochu osudu a poprosili ať už firmy, organizace, hnutí, skupiny či jednotlivce, aby připravili na tento týden nějakou akci. A teď akcí se sešlo spousta po celé republice! Moc mě mrzí, že jsem nedokázaal připravit i nějakou akci i já, ale s mým pobytem ve Vídni (bude článek!) to bylo organizačně i časově složité a navíc, myslím, že je tu stále mnohem více zkušenějších lidí než jsem já. Každopádně, abych nezůstala úplně stranou, ráda bych se s vámi alespoň podělila o novinky v zero waste, které jsem během prázdnin posbírala.

Přátelské místo s bezodpadovou kosmetikou v Brně

Friendly Place je, jak již bylo zmíněno, budoucí bezodpadový obchod s kosmetikou, který se již brzy bude otevírat v Brně. Potřebuje ale i nás, aby chod obchodu byl bezproblémový. Do konce akce na Hithitu zbývá necelý týden. Přispějte holkám nějakou tu kačku (větší příspěvky mají i nějaký ten dárek), ať se nám v Brně hezky kosmetičí i bez odpadu. 

zdroj: Hithit


Rohlik.cz zavedl filtr "bez plastu"

Rohlik.cz patří k největším enviromentálně smýšlejícím potravním řetězcům (mimochodem spadá pod velkoobchodní Makro) na českém trhu. Přestože značné množství jeho konkurentů (např. Tesco) již oznámili, že se snaží omezit plastových obalů pro své výrobky, což byla většinou reakce na zákaz prodeje plastových tašek od EU a další chystající se omezení. Rohlik.cz již též delší dobu používá papírové tašky. 

Samozřejmě, není nad naše bezobalové obchody, ale sami znáte, že někdy bezobalová varianta zkrátka chybí. Navíc pronikání bezodpadové a bezplastové politiky do mainstreamu zvýší mnohonásobně povědomí lidí. 

Veggie Fest Olomouc 27.10.2018

Přiznám se, že jsem na této akci nikdy nebyla a dost pravděpodobně se na ni asi ani nechystám, ovšem smýšlení této akce je mi velmi sympatické. Na festivalu na vás čekají biologicky rozložitelné talířky a papírová brčka a vratné kelímky z tvrdého papíru, nejvíce ale organizátorům uděláte, když se přinesete svoje vlastní. Též jedno z témat bude upcycling - tj. vytvořit z něčeho něco úplně jiného, jak já říkám, vyupgradeovat to. Organizátoři již po městě vylepily provokativní plakáty, co na ně říkáte? Líbí se vám nebo se vám zdají naopak urážející celou myšlenku zero waste či kontraproduktivní? 

Na obrázku může být: text a jídloNa obrázku může být: nápoje

Plast je Plast, hlásá Greenpeace

"Řekněte ne jednorázovým plastům!" hlásá výzva mezinárodní ekologické organizace Greenpeace a sbírají 100 000 podpisů k jejich výzvě, která má mimo jiné působit na politiky, aby podpořili návrh Evropské unie, který zakazuje jednorázové plastky (kelímky, brčka, "štourátka do uší" apod.). Musím říct, že tato výzva celkem funguje - již delší dobu české ministerstvo životního prostředí podporuje bezplastovou politiku, nedávno se k němu přidala celá vláda, která by návrh podpořila - nyní se musí vyslovit parlament. 

You Might Also Like

0 komentářů

Subscribe